zaterdag 27 juli 2013

C'est Paris!!



Afgelopen maandag, dinsdag en woensdag ben ik naar Parijs geweest!
Samen met mijn beste vriendin en mijn vader. Het was super leuk.
Hoewel we ook wat minder leuke dingen mee maakte..
Lees snel verder voor een verslag en foto's :)


Maandag
Om half 6 eruit want ik moest mijn koffer nog inpakken! Ja, ik weet het, niet echt lekker getimed!
Om kwart over 7 zat dan eindelijk alles in de auto en reden we ons dorpje uit.
Erg lang rijden was het niet, maar 4 uurtjes. Maar toen we eenmaal in Parijs aankwamen moesten we bijna een uur zoeken naar de camping. Uiteindelijk hebben we die gevonden en wilde we onze tent op zetten. We hadden 2 kleine tentjes mee genomen, 1 voor mijn vriendin en ik, en 1 voor mijn vader. Wat bleek: onze tent was niet compleet! Dus we pompte ons luchtbed op en legde hem op de plek waar onze tent zou moeten komen te staan. Heel charmant, dat werd in de buitenlucht slapen!




Eigenlijk vonden we het heel leuk! Als het maar niet ging regenen! De andere tent stond er mooi naast en we besloten maar eens naar de stad te gaan. We hebben lekker rondgeslenterd en veel gezien. 's avonds aten we heerlijke geroosterde kip bij een typish frans restaurantje. Toen het donker was geworden zijn we naar de Eifeltoren gegaan. Super gaaf, hij was helemaal verlicht en om het uur gaan er allemaal lampjes knipperen <3 We konden er jammer genoeg niet op want er stond een rij van minstens 4 uur. Vlakbij de Eifeltoren stond een draaimolen, daar ben ik in geweest met mijn vader om zijn jeugd te herleven :) Jammer genoeg was Kimberley (mijn vriendin) heel misselijk geworden en moest ze op straat overgeven! :( Daarna ging het gelukkig weer, en reden we om 11 uur terug naar de camping. Om heerlijk onder de sterren in slaap te vallen!







Dinsdag
Het was zo ongelofelijk heet dat mijn vriendin en ik eerst naar het plaatselijke zwembad wilden.
Mijn vader zou ons 3 uur later weer op komen halen. We kwamen vrolijk binnen.
Blijkt dat je in Frankrijk altijd zo'n dom zwemmutsje op moet doen! Wisten wij veel! Oftewel, we mochten niet zwemmen :( We wilden dan maar gaan zonnen op het gras maar dat was niks tussen al die top-less vrouwen! We hebben dus 3 uur buiten op mijn vader gewacht in de regen want het ging onweren! Gelukkig was het daarna niet meer zo benauwd. Het was heel stom om zolang te wachten maar ook wel grappig. Je kunt alles tegen die Franse mensen zeggen want ze verstaan je toch niet!
Mijn vader haalde ons uiteindelijk op, we gingen naar de schilderswijk. Een hele leuke wijk op een heuvel met allemaal schattige kleine winkeltjes. Ook zijn er heel veel mensen die je na willen tekenen. Wij hebben ons na laten knippen! Door een japannertje, dat was echt leuk.


 


 


Bij een restaurant met grappige obers hebben we pasta gegeten. Daarna hebben we de
Sacre-Coeur bezocht, een grote kathedraal. Waar je heel mooi uitzicht hebt over Parijs.







We gingen al om 9 uur terug naar de camping en maakte zelf een soort tentje door een zeil aan een paar bomen te binden. Mijn vriendin was namelijk helemaal lek gestoken (ik niet :))
Om half 5 werd ik wakker door heel hard onweer dus hebben we een uur in de auto geslapen!

Woensdag
'S ochtends hebben we alles ingepakt en uitgecheckt bij de camping. Daarna reden we naar Parc Asterix, een attractiepark vlakbij Parijs. SUPERLEUK! Je voelt je alsof je in de strip zelf zit.
Het heeft ook hele leuke attracties. Ik ben eigelijk heel erg bang voor achtbanen! De bobslee was een hele leuke achtbaan, je ging wel hard maar niet stijl zegmaar :) We zijn nog in veel dingen geweest en we hebben een hele leuke show gekeken in een 'Romijns amphitheater' We liepen door het park en kwamen zon standje tegen waarin je een basketbal door de baskte moest gooien en dan won je een super grote pluchen hond! Ik mikte, mis, maar zo hard dat hij weer terug stuiterde. Mijn vader ving hem en gooide hem in de basket! Jaaa, we wonnen een hele grote pluchen hond! :D 
Jammer genoeg is het 1 prijs per persoon dus mijn vader kon niet voor Kimberley gooien! Ze heeft het nog wel geprobeerd maar geen hond gewonnen :( En ja, die hond is heel erg groot!
We gingen om 7 uur het park uit, aten bij de Mc donalds en kwamen om half 12 weer in Nederland aan! Wat een super leuke vakantie was dit zeg! :)

Hier komen nog foto's van want ze staan niet op mijn Ipad maar op een camera :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten